Célzott reklám megfigyeléssel – hamarosan a boltokban!

blog_02_1.jpgNemsokára valóság lehet a Különvéleményben látott technológiáknak legalább egy része - a kutatók megfeszített erővel dolgoznak ezen, persze nem kifejezetten azért, hogy valóra váltsák Spielberg vízióját.

Nemrég mutatta be egy vállalat a Spirit nevű rendszert, amely egészen lenyűgöző képességeivel a személyre szabott reklámok egy új korát hozhatja el. Az alapötlet itt sem más, mint a célzott netes hirdetések esetében, a reklámokat a felhasználó viselkedése alapján jelenítik meg. Azonban ez a való világban zajlik majd a virtuális helyett.

A Spirit képes lesz arra, hogy a testtartást, a tekintetet, az útvonalat és millió más kis tényezőt felmérve lemodellezze a megfigyelt embert, akit szenzorok tucatjai követnek majd, ha például belép egy boltba.

Nem ezt néztem az előbb? De.

Így ha érdeklődve megállunk egy póló előtt, akár le is akasztjuk a vállfáról, amikor felnézünk, a szemben lévő reklámhoz már egy hozzánk kísértetiesen hasonló testalkaton tekinthetjük majd meg érdeklődésünk tárgyát. Ha csak érdeklődést tanúsítunk egy darab iránt, de másfelé sétálunk, percekkel később találkozhatunk a méregetett darabbal, hogy el ne feledjük megvenni.

blog_02_2.png

A szemkövetés már magában is rengeteg információt árul el rólunk, amely alapján a rendszer kényelmesen el tudja dönteni, hogy éppen milyen reklámot jelenítsen meg a látóterünk peremén ahhoz, hogy a megfelelő reakciókat váltsa ki.

A rendszer persze nem csak a reklámozásban lehet hasznos, a biztonsági szakemberek is nagy hasznát látnák a Spiritnek, amely képes valós időben modellezni és értelmezni a megfigyelt személyek viselkedését. Ha már a Különvéleményt hoztuk fel példának – ez a rendszer képes lehet jelezni még egy bűneset megtörténte előtt a gyanús viselkedést vagy például kimutatni, ha egy tömegrendezvényen pánik készülődik. Ez persze nem kevés biztonsági aggályt is felvet…